Sjunde träningsdagen

marklyft

 

Maten är viktig för att få energi och ork att träna. Det är ju inte direkt någon nyhet.

Idag blev det en klen lunch för mig. Banan, äpple och ett päron. På eftermiddagen tog jag två havrekakor till kaffet. Ja det hör ju vem som helst att det inte är speciellt bra. Bättre planering i framtiden får det absolut bli.

Det som är bra är att jag har en medvetenhet om vad som är bra för mig. Jag har ingen lust att förstöra det jag bygger upp med träningen. Nya goda cirklar bildas :-)

Erik och jag sätter oss och pratar några minuter innan träningen sätter igång. Han går igenom fettmätningen som jag inte har kunnat förstå någonting av. Det är några fettprocent som ska bort från kroppen såklart. Jag får veta vad olika saker står för. T.ex. att en högre fettprocent på bröstmuskeln – handlar om att testosteronet i kroppen lättare omvandlas till östrogen. En högre fettprocent på höften – handlar om att kroppen lättare omvandlar kolhydrater till fett. Jag ska välja bra kolhydratkällor som t.ex. fullkornsvarianter. Naturligtvis är det lite mer än så. Är du nyfiken gör en fettmätning hos en personlig tränare.

Det blir konditionstest och mjölksyrebelastning idag. Marklyft med stång och cirkelträning. Blodsmak i munnen och flimmer för ögonen känner jag idag. Förklarar allt med att jag ätit dåligt under dagen. Får inte hända igen!

Som vanligt så peppar Erik mig att göra mitt bästa och pressa mig till max. Det känns helt underbart, fantastiskt att vara på banan igen. Jag är helt säker på att trots att jag är 50+, så kommer jag i bättre form snabbare än om jag tränat själv.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *