Fjärde träningsveckan

Hantlar

Men oj vad tiden går fort. Jag har inte skrivit något om min träning på två veckor nu. Det betyder inte att jag gett upp träningen. Nej! jag fortsätter att köra tre pass i veckan.

Förra veckan körde jag hårt med min PT Erik. Det är så roligt när det går framåt och kroppen känns starkare.

Insikten jag tar med mig från förra veckan och dessförinnan är: Jag har inga problem att vara ”duktig”. Det är när jag inte är ”duktig” som det blir ett problem för mig. Fokuserar alldeles för mycket på när det inte är bra. Jag har tänkt mycket på det. Att inte köra hårdare och mer utan att hitta balansen. Därför är det viktigt med långsiktiga mål. Specifika, realistiska och tidsbestämda. Skrivna på ett papper som finns synlig. Det ska påminna mig vart jag är på väg. Om jag kommer lite ur kurs så kan jag kika på ”kartan”. Ja just det – det var dit jag skulle! :-)

Jag har mer energi och känner mig mycket vitalare och mer levande nu än på länge.

Att träna och samtidigt vara väldigt stressad kan hindra dig från att gå ner i vikt eller att utveckla den muskelmassa som du önskar.

Konditions- styrketräning och avspänning i form av qi-gong/meditation. Är en bra kombination som jag tycker förstärker och kompletterar varandra.

Efter långt träningsuppehåll kan det vara svårt att komma igång. Ta då hjälp av en personlig tränare. En bra investering i din hälsa, som hjälper mig att hålla motivationen uppe. Jag behöver någon som peppar mig att krama ur det där lilla extra som gör mig ännu starkare och friskare. 😉

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *